Loutwill -Vajri pt7


Kapitel 3- Mardrömmen fortsätter

När jag vaknade kände jag mig äcklad över mig själv. Mike hade redan åkt iväg till jobbet, så jag hade lägenheten för mig själv.

 

Varför hade jag haft sex med Mike igår? Hans hot om att skicka ut mig från hans lägenhet hade säkert bara varit hot. Fast innerst inne visste jag att han skulle skicka ut mig om jag inte hade sex med honom, och det kunde jag inte riskera. Bäst att försöka hålla sig borta från honom ett tag. Jag gick in i badrummet och började duscha. Det kändes skönt att bli ren, jag kände mig så smutsig.

 

Efter en lång dusch blåste jag håret och tog på mig de nya kläderna som jag hade fått igår. Jag valde en lila t-shirt med texten: I’m not a whore, och försökte intala mig själv om att texten stämde. Jag hade ju haft sex med Mike förut, så varför kände jag mig så äcklig? Förmodligen för att jag absolut inte hade velat ha det den här gången. Jag tog på mig ett par tight åtsittande jeans och sminkade mig, innan jag låste dörren och begav mig till skolan. När jag satt och väntade på bussen stannade en bil på gatan jämte mig, och jag hörde en röst som ropade:

 

”Hoppa in, du kommer komma sent annars” och jag lydde tacksamt. När jag öppnade bildörren såg jag att det var John som satt i framsätet.

 

”Tja John, schyst av dig att låta mig åka med” sa jag och log mot honom, och hoppades att han inte såg hur ansträngt mitt leende var.  Det var hans pappa som körde, så det blev en ganska pinsam stämning. Tillslut var vi framme, och vi hoppade ut ur bilen.

 

”Tack för skjutsen” sa jag till Johns pappa, och han log och sa att jag inte behövde tacka för det lilla. 
”Hejdå pappa” sa John och vi gick in i skolan medan bilen körde iväg. Vi var nästan först in i klassrummet, så jag satte mig jämte John idag igen. Stämningen blev lite ansträngd, vi båda försökte komma på något att säga.

 

”Cool din pappa verkade vara” sa jag som ett försök till att lätta upp stämningen. Men John gillade inte samtalsämnet och mumlade bara fram något om att han kunde vara jobbig. Det låg visst i släkten!  
”Är det en ny tröja? Diggar den skarpt! ” sa John och såg belåten ut, förmodligen för att han hade kommit på något att säga.
”Ja det är den, tack” sa jag och kom att tänka på anledningen till att jag hade valt just den här tröjan i morse.

 

”God morgon elever, nämen Vajri, hedrar du oss med din närvaro idag” sa Mrs Betterwitter, och jag kände bara för att slå på hennes fula lilla ansikte.

Eric började skratta högt och falskt, vilket enligt mig var mer pinsamt än kommentaren Mrs Betterwitter hade gett mig.

 

”Idag får vi väl ta och försöka göra något vettigt, så att inte Vajri bestämmer sig för att gå” sa hon och Eric fortsatte skrika ut sitt falska skratt. 
”Gud vilken bra lärare du är, säger tykna saker till eleverna och fixar de torraste lekar jag någonsin sett, Gud är nog stolt över dig” sa jag, och alla tystnade. Mrs Betterwitter hade blivit illröd i ansiktet.

 

”Unga dam, nu går du raka vägen till rektorn!  Ingen förolämpar mig eller Gud när jag är i närheten” sa hon och pekade mot dörren. Jag gick irriterat ut ur klassrummet. Jag hade ingen aning om vart rektorn fanns, och jag tänkte inte ta reda på det heller.

 

Ojdå, det verkar inte gå så bra för Vajri i skola. Vad skulle hon ha gjort istället för att gå därifrån? Lämna gärna en komentar om vad du tycker ska hända i Vajris liv, så att du kan påverka vad som händer! JAG vet, ni är lyckligt lottade xD så ta chansen, chanser som denna får man bara en gång!

 

Fortsättning följer/ Alven Leo


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback