Loutwill - Vajri pt 2

 


Fortsättning på Loutwill - Vajri Kapitel 1

 

”AAAAHHHH! ”jag vaknade av mitt eget skrik, och satte mig upp i sängen.

 

”Lugn Vajri du drömde bara en mardröm, chilla va” hörde jag Mike säga, medan han la armen runt mig och pussade mig på pannan. Jag hade visst drömt igen om vad som hade hänt för 3 år sedan med min lillebror.

 

”Jag drömde att jag förlorade dig” sa jag och pussade tillbaks innan jag hoppade upp ur sängen och tog på mig en tröja. Olyckan med min bror hade förändrat mitt liv totalt, och inte till det bättre. Min mamma hade genast skyllt på mig, vilket hon hade all rätt till. Varenda dag medan jag sörjde min bror fick jag höra att det var mitt fel, och jag fick bara större och större skuldkänslor. Jag gjorde slut med Eric, och träffade en ny kille, en farlig kille. Mike hette han, och han kom från Sydamerika. Han hade svart, halvlångt hår, mörka ögon och flera tatueringar på ryggen. Nu var han 25 år, och jag 17. Han hade även ett gäng, där jag nu var medlem.  De följer inte direkt lagen, men jag bryr mig inte. Har faktiskt inte brytt mig om särskilt många saker sedan Vincent blev påkörd. Min egen mamma hatade mig, och när jag för 2 år och 8 månader sedan träffade Mike hotade hon med att kasta ut mig om jag inte slutade träffa honom. Men Mike är min enda vän, så jag flyttade in hos honom istället för att lyda min mamma.  Visst är det alltid kaos hos honom och alltid en massa folk där, men bättre än att bo med mamma. Jag har aldrig berättat för Mike om Vincent, klarar helt enkelt inte av det, vill liksom bara glömma det. Och det bra med Mike var att han hade så många problem i sitt liv att han inte hann ta reda på mina.

 

”Phille ringde, han å grabbarna har lyckats ta reda på vart den nörden som ser ner på oss hela tiden bor, tänkte att vi kunde hälsa på honom och få ner honom på jorden så att det blir vi som ser ner på honom” sa Mike och skrattade högt åt sitt tråkiga skämt.

 

”Visst varför inte” sa jag och kladdade på lite mascara och satte upp håret i en tofs. För några år sedan hade jag aldrig gått med på att gå till en främmande person som inte hade gjort mig nått och slå ner honom, men nu var jag van.

 

Vi (jag, Mike, Phille, Fabian och Betty) hoppade in i Mikes svarta jeep och körde mot Loutwills strand.

 

”Det är här i en liten lägenhet som den jäkeln ska bo” sa Phille och alla skrattade så att de lät som ett gäng grymtande grisar.

 

”Varför sätter vi oss inte vid glass stället jämte havet, dit kommer han säkert” sa Mike och alla höll som vanligt med. Så vi parkerade bilen och gick till glass stället och köpte varsin glass. På ett bord satt en liten kinespojke och åt en glass, så vi satte oss så långt bort som möjligt.  Efter ett tag kom en till liten kinespojke och pussade honom på kinden innan han också satte sig vid bordet.

 

”Spana in, bögar” sa Fabian och grymtade fram ett skratt.

 

”Bögjävlar, sitter ni här och glupskar i er glass” ropade Mike och alla skrattade, som att det hade varit ett roligt skämt. Vilket det enligt mig inte var. Det var även ganska patetiskt att Mike själv satt och åt glass medan han sa det. Den ena kinesen började mumla om att de kanske borde gå, och det var nog en bra idé. Men den lille pojken som varit där längst ville inte ge upp, och sa till den andra att vi inte var så tuffa som vi såg ut.

 

”Nä nu fan ska de bögjävlarna få äta upp sina vresiga små ord” sa Mike och alla reste sig upp för att attackera dem. Men pojkarna hann få sitt förnuft till fånga och sprang snabbt därifrån innan vi hann ifatt dem. De små kineserna var riktigt snabba.

 

”Vi tar dem nästa gång, vi kan även skita i nörden som bor här, orkar faktisk inte” sa Mike och vi alla höll med. Jag tyckte nästan lite synd om killarna vid bordet, vårt gäng var så elaka mot dem utan anledning. Fast de var ju säkert bögar, så de förtjänade det.  Mike körde hem alla innan vi åkte hem.

 

”Hur känns det att börja på den nya skolan imorron då?” frågade Mike hånfullt medan han öppnade bildörren. Jag hade redan gått 3 år på high school, men min gamla skola hade lagt ner, faktiskt så hade alla gamla skolor i området lagt ner så att alla skulle gå på en stor ny skola, Lotus high nu istället.

 

”As tråkigt, kom i samma klass som Eric så det lär ju bli en pinsam första dag” sa jag och fick huvudvärk bara av att tänka på att det var skola imorgon.

 

”Haha, du är allt en liten tjej du” sa han och såg nästan lite fundersam ut.

 

”Å ändå är jag mognare än dig” sa jag och skrattade.

 

Fortsättning följer/Alven Leo


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback