Loutwill - Vajri pt 3

 

 

 

Kapitel 2
Början på förändringen

 

Onsdag

 

”Ha det så bra då” sa Mike innan han släppte av mig vid skolan och körde iväg till brandstationen där han jobbade. Jag kände mig väldigt nervös, jag hade inga vänner i min egen ålder. Ville egentligen inte ha det heller, men nu skulle jag behöva gå i en helt ny klass där jag inte kände någon förutom Eric, och han var fortfarande bitter efter att vi gjort slut, så jag förväntade mig inte något stöd från honom.

 

”Hej där, du ser lite vilsen ut, vill du ha hjälp eller?” sa en finnig kille med flötigt hår.

 

”Jag klarar mig” sa jag och skyndade mig in i den stora skolbyggnaden. Skolan var väldigt fin, mycket fönster, ljusa väggar, mycket växter och en fräsch doft. En massa människor gick omkring och försökte hitta till sina klassrum.  Jag visste att jag skulle vara i sal 300 så jag tittade på kartan jag hade skrivit ut på internet och styrde stegen mot salen. När jag kom dit var alla redan där så jag gick och satte mig på den enda lediga platsen jämte killen med flötigt hår.  Han tittade upp och log mot mig, men jag log inte tillbaka.

 

”God morgon alla pigga och glada elever, idag ska vi ta och lära känna varandra. Jag kan börja, jag heter Mrs Betterwitter, jag är 53år och jag är en hederlig kristen. Tack vare att gud har varit med mig har jag två barn och tre barnbarn, så jag är en lycklig farmor. På min fritid gillar jag att spendera tid med min underbara man och baka kakor till barnbarnen.”

 

”Du som sitter där, sa hon och pekade på mig, kan inte du ta och presentera dig?” jag gick fram till tavlan och ställde mig jämte Mrs Betterwitter.

 

”Jag heter Vajri, jag är 17 år och jag gillar att måla” sa jag och började gå mot min plats när Mrs Betterwitter stoppade mig, samtidigt som en brunhårig tjej som tydligen var sen skyndade sig in i klassrummet.

 

”Vajri, kan du inte ta och berätta lite mer, hur är din familj?”

 

”Jag har skapat en egen familj, min riktiga familj vill jag helst inte prata om” sa jag och knuffade undan hennes arm innan jag satte mig på min plats. Jag visste redan att jag skulle hata den läraren.

 

”Okej, det gjorde nog ingen klokare på hur du är, men vi får väl ha tålamod och sakta lära känna dig Vajri, du på platsen i jämte vill du presentera dig?” Killen som satt jämte mig började fnissandes att gå fram mot tavlan.

 

”Hehehej jag heter Tom, jag är 16 år men fyller snart 17 hihi och jag gillar att spela tennis” sa killen och tittade hela tiden ner i golvet, som att han inte vågade se våra reaktioner. Vilket han förmodligen gjorde rätt i.

 

”Hej Tom, vill du ta och berätta om din familj?” frågade Mrs Betterwitter och Tom berättade gärna att hans familj var helt normal, med två föräldrar, två barn och en hund.

 

”Trevligt” sa Mrs Betterwitter innan hon skickade upp nästa elev. Till slut var det bara två elever kvar, Eric och kinespojken som vi hade träffat på glass stället jämte havet igår. Han som kommit dit efter att vi hade satt oss vid vårt bord. Gud vad pinsamt!  Hur skulle jag överleva i denna hemska klass?

 

Jag kan avslöja att Vajri möter nya vänner på rasten, då de bland annat börjar spela klädpoker... missa inte fortsättningen! /Alven Leo

 

 


Kommentarer
Anonym

jättekul att du är med och tävlar om att bli dagens blogg :D lycka till :)

haft en bra vecka annars?

kram, http://hannalovisasol.blogg.se



2011-08-21 @ 19:57:16
Anonym

sv: haha jag med ;D



2011-08-21 @ 20:09:09
Anonym

sv: haha jag med ;D



Blogg: http://hannalovisasol.blogg.se/
2011-08-21 @ 20:09:25




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback